werkwijze van reclameloods rotterdam - ontwerpbureau rotterdam



Onze werkwijze verschilt per klant en per opdracht. Reclameloods Rotterdam werkt graag op maat.


Reclameloods, een reclamebureau uit Rotterdam, werkt in de sectoren business 2 business, retail, non-profit en overheid. Dat vraagt om flexibiliteit en inlevingsgevoel. Iedere klant is anders, heeft een ander doel voor ogen en zal dus ook op die wijze moeten worden benaderd. Omvang van een bedrijf vraagt om een andere aanpak. Organisatiestructuren spelen daarin een belangrijke rol. Werken voor gevestigde bedrijven is anders dan werken voor starters. Begrijpen wat een klant wil, je inleven in de klant, wat zijn de wensen en wat wil de klant ermee bereiken.

De opdrachten die wij krijgen zijn zeer divers. Het bedenken van een bedrijfsnaam of productnaam, neerzetten van een merk (branding), een nieuwe corporate identity, communicatie voor het herpositioneren van een bedrijf, ontwerpen of restylen van logo’s, het ontwerpen van websites, brochures, grafisch vormgeven van jaarverslagen met tekst en infographics, brochures en folders.

Advies en uitvoering

Als ontwerper word je vaak gevraagd naar advies over uiteenlopende terreinen en de uitvoering daarvan. Dat stopt niet bij het ontwerpen van een logo en ontwikkeling van de directe huisstijl (briefpapier, envelop en visitekaartje) en website. Logo, huisstijlelementen, typografie en kleur moeten worden doorgetrokken in de gehele communicatie van het bedrijf. Dat betekent o.a. het ontwerpen van templates voor interne en externe communicatie zoals Powerpoint en Word, ontwerp voor bedrijfswagens en beursstands. Waar nodig ondersteunen we dit met het maken van fotografie, maquettes en infographics.

Concept

Iedere opdracht start altijd met een oriënterend gesprek. Samen met de klant wordt de opdracht goed doorgenomen, de wensen en het uiteindelijk doel. Als bureau gaan wij brainstormen en wordt het concept bedacht. Dat kan zowel in tekst, als in schets of stroomschema. Afhankelijk van hetgeen gemaakt dient te worden.

Look & feel en het schrijven van teksten

Bij veel communicatiedoelstellingen gaat het niet alleen om de look & feel van je boodschap, maar speelt content - wat vertel ik nu precies en hoe? - een belangrijke rol. Daarom trekken wij vaak al vanaf het eerste gesprek samen op met onze tekstschrijvers. Samen zorgen we voor een effectieve combinatie van content en vormgeving.

Ontwerpfase

Nadat een concept is besproken met alle betrokken partijen gaan we de ontwerpfase in. Daarin komen alle facetten aan bod en krijgt de opdracht zijn eigen ‘gezicht’.  Na presentatie daarvan bij de klant worden opmerkingen, wijzigingen en correcties verwerkt en volgt de eindpresentatie. Is de klant volledig tevreden met het resultaat dan wordt een start gemaakt met de productie op weg naar de uiteindelijke creatie en oplevering.

In de markt zetten van bedrijf, product en dienst.

Gelijktijdig met dit gehele proces wordt er een plan gemaakt voor het in de markt zetten van hetzij een aktie (campagne), een nieuwe productlijn, een dienst, een nieuw bedrijf of het herpositioneren van een bedrijf. De middelen daarvoor zijn enorm uitgebreid. Aan de hand van de doelgroep, wordt een keuze gemaakt van communicatiemiddel.  Dat kan o.a. print zijn (krant, folder, brochures, h.a.h. verspreiding), buitenreclame en online (eigen website, actie-website, social media).

Resultaat voor u!

Alles met één doel: resultaat voor u. Door onze op-maat-aanpak blijven wij scherp en gemotiveerd. Wij vinden het belangrijk dat alle uitingen, of het nu gaat om een website, advertentie of huisstijl, met elkaar in balans zijn. Uitingen moeten elkaar versterken en in de communicatie dat bereiken wat voor u als klant belangrijk is.

Op zoek naar een creatieve partner? 
Bel dan met 010-4114050 of stuur een bericht

Maak afspraak