Ontwikkeling tekst-beeldtaal voor CXO Software
Sander Seton, marketingverantwoordelijke bij techbedrijf CXO vroeg een onderscheidende tekst-beeldverhaal te ontwikkelen voor een nieuwe mix van digitale communicatiemiddelen bestaande uit:
- company brochure (bekijk via issuu)
- 5 whitepapers
- 5 productsheets
- serie iconen
- restyling van logo en huisstijl
Designen van beeldtaal in 4 stappen
Stap 1:
Kleurenonderzoek door onze artdirector. Wat past bij de business en kernwaarden van CXO? Het gekozen grijs en blauw appelleert aan de sterk procesmatige benadering van de IT developers bij het jonge techbedrijf.
Stap 2:
Restyling van het logo om het vervolgens uit te werken naar een aangepaste huisstijl voor de whitepapers en overige communicatiemiddelen. Tijdens het ontwerpproces was er nauw overleg tussen onze ontwerpers en de native Engelse copywriters van Hidden Champion.
Stap 3:
Ontwerpen en copywriting van de communicatiemiddelen. Tijdens het ontwerpproces was er nauw overleg tussen onze ontwerpers en de native Engelse copywriters van Hidden Champion.
Stap 4:
Ontwerpen van een iconen-lijn die toepasbaar is voor whitepapers, brochures, offertes en in een later stadium gebruikt kan worden in de social media strategie.
Stap 5:
Onderzoek en de selectie van passende fotografie in een zakelijke omgeving.