Werkwijze van Reclameloods

werkwijze studio reclameloods rotterdam



Onze werkwijze: op-maat-aanpak! 
Dat verschilt per klant en per opdracht.


Reclameloods Rotterdam, werkt in de sectoren business 2 business, retail en overheid. Dat vraagt om flexibiliteit en inlevingsgevoel. Iedere klant is anders, heeft een ander doel voor ogen en zal dus ook op die wijze moeten worden benaderd. Omvang van een bedrijf vraagt om een andere aanpak. Organisatiestructuren spelen daarin een belangrijke rol. Werken voor gevestigde bedrijven is anders dan werken voor starters.



Strategie 

De opdrachten die wij krijgen zijn zeer divers. Het bedenken van een bedrijfsnaam of productnaam, neerzetten van een merk (branding), een nieuwe corporate identity, communicatie voor het herpositioneren van een bedrijf, ontwerpen of restylen van logo’s, het ontwerpen van websites, brochures, grafisch vormgeven van jaarverslagen met tekst en infographics

Als ontwerper word je vaak gevraagd naar advies over uiteenlopende terreinen en de uitvoering daarvan.



Concept - start voor een verrassend resultaat

Iedere opdracht start met een oriënterend gesprek. Samen met de klant wordt de opdracht doorgenomen, de wensen en het uiteindelijk doel. Als bureau gaan wij brainstormen en wordt het concept bedacht. Dat kan zowel in tekst, als in schets of stroomschema. Afhankelijk van hetgeen gemaakt dient te worden.



Perfecte relatie van het tekst-beeld verhaal

Bij veel communicatiedoelstellingen gaat het niet alleen om de look & feel van je boodschap, maar speelt content - wat vertel ik nu precies en hoe? - een belangrijke rol. Daarom trekken wij vaak al vanaf het eerste gesprek samen op met onze tekstschrijvers. Samen zorgen we voor een effectieve combinatie van het tekst beeld verhaal.



Ontwerpfase

Nadat een concept is besproken met alle betrokken partijen gaan we de ontwerpfase in. Daarin komen alle facetten aan bod en krijgt de opdracht zijn eigen ‘gezicht’.  Na presentatie daarvan bij de klant worden opmerkingen, wijzigingen en correcties verwerkt en volgt de eindpresentatie. Is de klant volledig tevreden met het resultaat dan wordt een start gemaakt met de productie op weg naar de uiteindelijke creatie en oplevering.



In de markt zetten van bedrijf, product en dienst

Gelijktijdig met dit gehele proces wordt er een plan gemaakt voor het in de markt zetten van hetzij een aktie (campagne), een nieuwe productlijn, een dienst, een nieuw bedrijf of het herpositioneren van een bedrijf. De middelen daarvoor zijn enorm uitgebreid. Aan de hand van de doelgroep, wordt een keuze gemaakt van communicatiemiddel.



Resultaat voor u!

Alles met één doel: resultaat voor u. Door onze op-maat-aanpak blijven wij scherp en gemotiveerd. Wij vinden het belangrijk dat alle uitingen, of het nu gaat om een website, advertentie of huisstijl, met elkaar in balans zijn. Uitingen moeten elkaar versterken en in de communicatie dat bereiken wat voor u als klant belangrijk is.