Wolf’s Mountain
marketingplan & ontwerp website

Marketing Wolf’s Mountain premium hondenvoer

De voedselproductie en de herkomst van voedsel heeft grote maatschappelijke relevantie. Milieu en een gezonde levensstijl staan volop in de belangstelling. Voor mensen én voor dieren. De oprichters van het premium hondenmerk Wolf’s Mountain hechten ook veel belang aan gezond voedsel. Reclameloods ontwikkelde in samenwerking met Hidden Champion het marketingplan voor dit kleine en nog relatief onbekende merk.

Marketingplan en contentplan

Na 2 positioneringssessies met de eigenaren van Wolf’s Mountain in Nederland en uitgebreid onderzoek naar de concurrentie, volgde een compact marketingplan met daarin aandacht voor de buyer persona’s, communicatiemiddelen, contentplan, social media aanpak, Google advertising, tone-of-voice en vormgeving.

Website en webshop

Volgens onze totaalaanpak, werd in 8 stappen een geïntegreerde website en webshop gerealiseerd. Het hele project werd strak begeleid door onze tekstschrijver/contentmanager.
 

Acht stappen totaalaanpak:

1) navigatiestructuur en wireframe

2) look & feel/uitstraling bepalen, ontwerp templates

3) SEO-advies, zoekwoorden onderzoek 

4) Schrijven SEO-teksten en passende hondenverhalen
5) beeldselectie bij teksten

6) bouw / webdeveloping

7) content tekst en beeld plaatsen in Wordpress CMS (contentmanagementsysteem).

8) testen en live-gang
 

Content, content en nog eens content

Om te bouwen aan een loyale klantenkring die als ambassadeurs gaan optreden, is het van belang dat alle tekst-beeld-verhalen op website én social media kanalen (Facebook en Instagram) aansluiten bij de belevingswereld van de hondeneigenaren die alleen het beste willen voor hun viervoeter. 
Dat betekent strakke regie en uitvoering van het goedgekeurde contentplan en periodieke bijstelling waar nodig. Maandelijks worden resultaten geëvalueerd en getoetst aan de vastgestelde KPI’s.

Over Wolf’s Mountain

Het merk is ontstaan vanuit ethische motieven: de oprichters hechten veel belang aan natuurbehoud en het milieu. Het is hypoallergeen hondenvoer, dat zowel vers vlees en vis als fruit en groente bevat. Alle ingrediënten komen uit Europa, van geselecteerde boeren en vissers die de dieren zo natuurlijk mogelijk laten groeien. Dit zorgt voor lagere transportkosten en minimale belasting voor het milieu. Het voedsel bevat geen hormonen en is niet genetisch gemodificeerd. Het wild (hert, zwijn) wordt ook direct in het wild geschoten. 

bekijk de website

 

Op zoek naar een nieuwe website?


Bel 010-4114050      stuur ons een bericht